وانگ یی: به جهانی چندقطبی متعهدیم/لاوروف: توافقات جدید در راه است

وانگ یی: به جهانی چندقطبی متعهدیم/لاوروف: توافقات جدید در راه است

رئیس کمیسیون روابط خارجی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین امروز با وزیر خارجه روسیه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «وانگ یی» رئیس کمیسیون روابط خارجی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین امروز چهارشنبه با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مسکو دیدار و گفتگو کرد.

رئیس کمیسیون روابط خارجی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین در این دیدار گفت: چین و روسیه از نظر راهبردی مصمم و متعهد به جهانی چند قطبی هستند.

وزیر امور خارجه روسیه نیز در مورد بحران اوکراین با «وانگ یی» گفتگو کرد و گفت که مسکو از پکن برای رویکرد متعادل در قبال آن سپاسگزار است.

سرگئی لاوروف در این باره ادامه داد: مسکو از آمادگی چین برای ایفای نقش مثبت در حل بحران اوکراین استقبال می کند. روسیه و چین دیدگاه های مشابهی برای حل مسائل مختلف بین المللی دارند.

لاوروف بر همکاری نزدیک روسیه و چین با وجود آشفتگی در صحنه جهانی تاکید کرد.

وی افزود: امیدوارم در نتیجه مذاکرات امروز توافقات جدیدی به وجود بیاید.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این ۲ دیپلمات ارشد مشترکا اعلام کردند: ما یک سیاست خارجی مستقل و خودمختار خواهیم داشت.

سفر این مقام چینی به روسیه در حالی انجام می‌ شود که مسکو و پکن همکاری‌ های اقتصادی، تجاری و دیپلماتیک دو جانبه در تلاش های فیمابین برای غلبه بر تحریم‌ ها و ایجاد جهانی متعادل‌ تر و چندقطبی‌ تر را افزایش داده‌ اند.

این در حالیست که «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت ملی روسیه دیروز با «وانگ یی» دیپلمات ارشد چینی در مسکو دیدار و گفتگو کرد.

محور اصلی این نشست روابط دو جانبه در حوزه های سیاسی و اقتصادی و همچنین درگیری ها در کشور اوکراین و بررسی اخرین تحولات آن بود.

کد خبر 5715736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ابوطالبی IR ۰۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
      0 0
      امریکا پوشالیست وتک قطبی به سرامده پیروزی روسیه امریکارا لگدمال کرده وبه سلطه تک قطبی پایان داده وجهان اماده پذیرش این امر میباشد پیروز روسیه وفاتح دوسیه سانسور شما هم بی حاصل است